Proč nejet třeba do Kanady?

neděle 8. prosince 2013

Zahájení skialpové sezóny

Tak jsme konečně zahájili skialpovou sezónu a co tomu předcházelo? Z počátku jsme si řekli, že si každý koupíme sjezdovky nebo skialpy a zbytek si vždy půjčíme já jsem si tedy koupil skialpy s botama a lavinovým setem s tím, že na nich budu i sjezdovat neb jsou celkem tuhé, Jana si koupila sjezdovky s botama, že si bude skialpy půčovat, nakonec máme skialpy oba. Dotlačil nás k tomu totiž sobotní výlet od BCMC na který jsme se přihlásili. Zjistili jsme v Pondělí, že se lyže půjčují až od příštího týdne protože je ještě málo sněhu a lidi by jim je poškrábali. Tak jsme začali opět na craiglistu shánět lyže, nejprve se Janě podařilo sehnat vázání a pásy každé u někoho jiného, takže jsem si v Úterý udělal kolečko po Vancouveru. Ve Středu jsem jel do sport Junkies omrknout co mají, ve Čtvrtek jsem jel opět do sport Junkies a koupil jsem celkem nové lyže a začal shánět nějaký skiservis, kde by mi to do Pátku namontovali, všude mi řekli, že mi to bez bot nenamontují a už vůbec ne do druhého dne. V Pátek jsme tedy jeli do půjčovny a půjčili jeden lavinový set, jeden pípák navíc a boty, nakoupili jsme cepíny a jedny nové pásy a nechali jsme tam tak čtvrtinu hodnoty našeho vozu a jeli domů, cestou z práce jsem nakoupil ještě pár drobností nezbytných pro montáž vázání a pak jsme strávili celý večer až do půlnoci montáží a kompletováním našeho vybavení, vrtačku Jana sehnala u sousedů, vrtací šablonu jsem vyrobil z papíru a lepicí pásky zbytek jsme zvládli pomocí sady nářadí od  Victorinoxu, kterou jsme intuitivně pořídili na začátku našeho pobytu. Vše se nakonec se vše vyvedlo a v Sobotu v 7:40 jsme s našim Obludem stepovali před St. David Church a čekali na ostatní účastníky v plné polní. Poté jsme se rozmístili jen do offroadů, takže Oblud zůstal ve hře a vyrazili jsme směr Squamish, před ním jsme uhnuli po prašné cestě do lesů pod Alpen Mountain, jejíž kvalita a sjízdnost se s přibývající nadmořskou výškou zhoršovala, takže jsme zase prověřili terénní schopnosti našeho vozu. Vyškrábali jsme se až na hranici sněhu, která je letos touto dobou nezvykle vysoko, neboť zatím panuje mrazivé a slunečné počasí, nazuli jsme lyže a vyrazili na cestu.

s přibývající výškou sněhu přibývalo, občas jsme se prodírali hustým lesem a povídali si s ostatními lidmi, takže jsme si zase prosfišili nejaká slofiška a celé fěty. Opět se zde sešla skupinka fajn lidí a celý výlet se nesl v pohodovém tempu a mrzlo jak blázen.



Z vrcholu Alpen Mountain se nám naskytl opět překrásný výhled. na okolní hory.
Po užití si výhledu jsme sjeli lesem dolů k autům a odjeli zpět do Vanu, kde jsme si po vrácení půjčovny dopřáli pořádnýho burgra ve fástfoodu Fatburger, zatím jednoznačně nejlepší fastfood ve kterém jsme byli. jejich burgry jsou šťavnaté a člověk se z nich opravdu nají a holedbají se i tím že jejich maso nebylo nikdy mraženo. Jinak půjčovny vybavení jsou tu o něco lepší než u nás, nechtěj po vás totiž statisícové zálohy v hotovosti, poř. autorizace karet ani platbu půjčovného v hotovosti. Prostě si po telefonu zabukujete co chcete půjčit, v určitý den přijdete, stačí vám jen doklad totožnosti, rovnou zaplatíte půjčovné, kartou nebo cash, to je jedno podepíšete jeden formulář, obdržíte jeho kopii a jdete domů. Toť vše.

Žv.

Žádné komentáře:

Okomentovat