Proč nejet třeba do Kanady?

pátek 27. září 2013

Živočichopis I.

Nu k bearologii zatím nedošlo. Známe už ale některou jinou místní zvířenu. Dnes ráno jsme měli osobní zkušenost s mývaly. Mývala jsme viděli někdy v prvním týdnu jak skáče z plotu naší zahrady na jinou zahradu, ale dneska ráno jsme viděli co udělá, když naházíte odpadky do popelnice která nemá protimývalí opatření. Zabere vám to tak půl hodiny, kdy sbíráte všechny odpadky všech různých spolubydlících po dvorku a v přilehlých záhoncích, to všechno rozmočené celonočním deštěm, roztrhané na kousky a všechno poživatelné dále rozkousané. Poučila jsem se já (nebudu dávat věci do neprotimývalí popelnice) a paní domácí asi taky, protože rázem je popelnice opravená.
Další setkání, to bylo v úterý, bylo s kojotem. Jedu si takhle po takové pěší cestě která vede mezi borůvkovým polem a rodinnými domky, tu náhle před sebou vidím dva psy. Jeden takový divoký, a jeden nějaký baset. Já jsem zastavila a radši čekala, co se bude dít. Na baseta zdálky pokřikovali, on nakonec přišel a ten divoký přeskočil příkop a vydal se do borůvkového pole. Tak jsem šla od místních zjistit, co to bylo zač a jak moc je to nebezpečné. Takže tedy je to kojot a žere různá domácí zvířata. Když je jeden, tak se ho člověk bát nemusí. Při větším počtu pozor. Dobře.
Zatím poslední zajímavé zvíře je skunk. Viděli jsme ho jen rozjetého na silnici, a to smrděl, chudák. Nu ale stojím v pekárně, měli jsme otevřené dveře, a najednou šílený závan marjánkového smradu. Tak se zasměju a říkám kolegyni, ty bláho, to tu strašně táhne (nebo aspoň o něco takového jsem se pokoušela ze sebe anglicky dostat) a kolegyně říká, no to ale taky mohl být skunk! A já do dneška nevím, jestli myslela to zvíře, nebo druh marjánky...
Žádný z dříve jmenovaných druhů se nám zatím nepodařilo fotograficky zachytit.

Žádné komentáře:

Okomentovat